Showroom: Si a Publicitarios Implicados no guanyo diners, què guanyo?

TREBALLAR AMB EL COR

Richard Wakefield, fundador de Publicitarios Implicados, assegura que tenen “idees senzilles, però ben executades”

 Publicitarios Implicados és una associació d’estudiants i professionals del món de la comunicació. És un grup de solidaris que també tenen com a col·laboradors persones amb fama per les seves professions com, per exemple, del món de l’esport o del periodisme. Aquesta societat no és una agència de publicitat, tot i que la manera de treballar és molt similar: tenen grups de creació, d’altres de relacions públiques, d’altres que s’encarreguen dels esdeveniments, etc. Les tres grans diferències que tenen amb les agències són, en primer lloc, que estan registrats oficialment com a associació. En segon lloc, treballen per clients petits, desconeguts i locals. En tot moment descarten treballar per grans ONG com són Unicef o Green Peace, que en tot cas, una agència de publicitat sí acceptaria. I la tercera diferència, segurament la més destacada, és que treballen a low cost. Tenen un pressupost de 500 euros per campanya i intenten no cobrar dels seus clients, tot i que, a vegades, hi ha campanyes difícils de realitzar pel tema costos i els clients s’ofereixen a pagar algunes despeses. Però el gran objectiu de Publicitarios Implicados, que podria ser una quarta diferència amb les agències de publicitat, és que volen fer conèixer els seus clients i els serveis que ofereixen. En canvi, una agència de publicitat s’interessa pels beneficis econòmics que pot guanyar d’una campanya.

 

Els treballadors de Publicitarios Implicados són totalment voluntaris i ofereixen el seu temps i feina a canvi de res. Cap dels seus treballadors és remunerat econòmicament. Són persones que hi col·laboren perquè els omple emocionalment. Per ells, explica Richard Wakefield, la seva feina és remunerada amb el cor. “No cobrem res, però fem la feina ben feta. No hi ha res més gratificant i emocionant quan un client t’abraça plorant, satisfet d’haver aconseguit els seus objectius”. Per tant, el que guanyen és sentir-se bé per ajudar a persones desconegudes i amb pocs recursos econòmics. I això no ho és tot, els estudiants col·laboradors amb aquesta associació el que també guanyen és experiència laboral, pel fet de treballar amb equip amb casos difícils de resoldre i, també, els suposa un valor afegit perquè demostren ser persones amb ganes i implicació.

 L’equip de Publicitarios Implicados funciona gràcies a que els seus clients els deixen treballar i els estan agraïts de la feina que fan. I així, amb aquest funcionament i dedicació, porten 5 anys amb aquest projecte i han aconseguit ser respectats per les grans agències de publicitat. Han estat considerats l’única associació solidària de publicitaris a Europa.

Redacció: Pol Baró

Fotografia: Mariona Gil i Clara Faura

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s